بیا تو بندر سایت دانلود آهنگ روز عکس های جذاب فیلم اخبار جدید

بیا تو بندر سایتی با موضوعات دانلود آهنگ روز عکس های جذاب فیلم اخبار جدید و داغ روز

بیا تو بندر سایت دانلود آهنگ روز عکس های جذاب فیلم اخبار جدید

بیا تو بندر سایتی با موضوعات دانلود آهنگ روز عکس های جذاب فیلم اخبار جدید و داغ روز

ارزیابی رشد باید توسط متخصص حرفه ای صورت گیرد

شاهین آموزگار | دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

ارزیابی رشد باید توسط متخصص حرفه ای صورت گیرد

 

اختلال رشد بچه ها به ناتوانی کودکان و شیرخواران از رشد طبیعی گفته می شود. تا زمانی که تشخیص خاصی برای توجیه این مشکل نباشد، از اصطلاح اختلال رشد بچه استفاده می شود.

دور سر، وزن و قد برخی کودکان به طور طبیعی رشد نمی کند. مهارتهای حرکتی این گونه کودکان از جمله چرخیدن در تخت و نشستن و ایستادن و راه رفتن معمولا دیرتر از حالت طبیعی سایر کودکان ظاهر می شود. مهارتهای ذهنی و اجتماعی مانند صحبت کردن، رابطهٔ اجتماعی و غذا خوردن بدون کمک دیگران و اختیار ادرار و... نیز غالبا از حالت طبیعی خود به تاخیر می افتد.

وقتی در مورد مراحل شکل گیری مهارت های حرکتی کودکان صحبت می کنیم، محدوده وسیعی از آنچه که به آن طبیعی گفته می شود برای کودکان نوپا در نظر گرفته می شود؛ برای مثال راه رفتن کودک را در نظر بگیرید. بعضی از کودکان یک دفعه شروع به دویدن می کنند، در حالی که کودکان دیگر مشغول تاتی تاتی کردن هستند. معمولا این تفاوت ها کاملا طبیعی و نرمال هستند، اما اگر مدت زمان زیادی طول بکشد که کودک بتواند قاشق در دست بگیرد و یا اولین قدمش را بردارد، احتمال تاخیر در رشد مهارت های حرکتی وجود دارد.

خوشبختانه راه های زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به رشد مهارت های کودک خود سرعت دهید. همین حالا شروع کنید. با جواب دادن به متداول ترین سوالات در خصوص تاخیر مهارت های حرکتی کودکان نوپا می توانید به روند رشد این مهارت ها کمک کنید.


تاخیر در مهارت های ظریف و درشت حرکتی به چه معناست؟
همانطور که مشخص است، کودکانی که دچار تاخیر در مهارت های ظریف حرکتی هستند، قادر نیستند به خوبی از ماهیچه های کوچک خود استفاده کنند، بنابراین کارهایی مانند نگه داشتن مدادرنگی با انگشتان برای این دسته از کودکان نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. زمانی که نوبت به مهارت های حرکتی درشت می رسد، مشکل مربوط به ماهیچه های درشت و تسلط بر مهارت هایی مانند راه رفتن، لگد زدن، رقصیدن و بالا رفتن از پله ها می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی