بیا تو بندر سایت دانلود آهنگ روز عکس های جذاب فیلم اخبار جدید

بیا تو بندر سایتی با موضوعات دانلود آهنگ روز عکس های جذاب فیلم اخبار جدید و داغ روز

بیا تو بندر سایت دانلود آهنگ روز عکس های جذاب فیلم اخبار جدید

بیا تو بندر سایتی با موضوعات دانلود آهنگ روز عکس های جذاب فیلم اخبار جدید و داغ روز

کودکان اغلب به واسطه بیماری هایی مانند ویروس های معده و عفونت های خفیف تب می کنند

  

اگر کودک به یک بیماری سخت و جدی مبتلا شده باشد، نگرانی پدر و مادر ممکن است با یک احساس ضعف و ناتوانی که واژه ها قادر به توصیف آن نیستند، همراه باشد.

مشکلات سلامت خفیف مانند کنده شدن پوست زانو به واسطه زمین خوردن، عطسه و سرفه، یا تب خفیف چندان جای نگرانی ندارند و ممکن است مراجعه به پزشک نیاز نباشد. اما گاهی اوقات قضاوت درباره این که کدام نشانه ها و علائم بر نیاز به مراجعه به پزشک تاکید دارند، دشوار است.

بر همین اساس، آشنایی با نشانه های سلامت که نیازمند ارزیابی توسط پزشک هستند، پیش از آن که مساله ای حاد شکل بگیرد، اهمیت دارد. در ادامه با برخی از این نشانه ها بیشتر آشنا می شویم.

تب بالا
کودکان اغلب به واسطه بیماری هایی مانند ویروس های معده و عفونت های خفیف تب می کنند. اما یک تب بالا می تواند نشان دهنده بیماری جدی‌تر یا شرایطی نیازمند درمان باشد.

برای نوزادی که در بازه سنی 3 تا 6 ماه قرار دارد، تب بالا به دماهای بالای 101 درجه فارنهایت (38.3 سانتیگراد) اطلاق می شود. برای کودکان بزرگتر از 6 ماه، تب بالا به طور معمول دمای 103 درجه (39.4 درجه) یا بیشتر در نظر گرفته می شود.

اگر تب کودک برای دو روز یا بیشتر پایدار بود باید به پزشک مراجعه کنید. اگر تب به واسطه عفونت باکتریایی شکل گرفته باشد احتمالا به درمان آنتی بیوتیکی نیاز خواهد بود.

اگر تب بالا با سردردی چنان شدید همراه است که کودک نمی تواند چشم های خود را باز نگه دارد، نشانه خوبی محسوب نمی شود. این می تواند نشانه ای از مننژیت، یک بیماری جدی که نیازمند مراقبت پزشکی است، باشد.

بیماری های دیگر مانند آنفلوآنزا و عفونت های گوش نیز می توانند موجب تب شوند. تشخیص به موقع و درمان می تواند از عوارض جانبی و حتی مرگ در کودکان به واسطه تب بالا جلوگیری کند.

تشنگی شدید
اگر کودک به ناگاه تقاضای آب بیشتر برای نوشیدن می کند، به ویژه شب هنگام، شما باید بلافاصله فرزند خود را برای ارزیابی دقیق شرایط نزد پزشک ببرید. دیابت نوع 1 می تواند در افراد زیر 20 سال رخ دهد، و تشنگی شدید یکی از نشانه های کلیدی آن محسوب می شود.

شایع‌ترین نشانه ها در کودکان مبتلا به دیابت شامل پرنوشی (تشنگی بیش از اندازه)، همراه با پلی اوری (دفع ادرار بیش از حد)، خستگی، شب ادراری و کاهش وزن می شوند.

اشکال در تنفس
تنفس سریع در کودکانی که تب دارند، شایع است. اما اگر تنفس سریع به بخشی از زندگی روزمره کودک تبدیل شده است، باید به پزشک مراجعه کنید تا دلیل دقیق این شرایط مشخص شود.
  • شاهین آموزگار

اشکال در تنفس

تب بالا

تشنگی شدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی